Singapore Sling (1990)

Singapore Sling: The Man Who Loved a Corpse (orig.: Singapore Sling: Ο Άνθρωπος που Αγάπησε ένα Πτώμα)

Directed by: Nikos Nikolaidis

Starring: Meredyth Herold, Panos Thanassoulis, Michele Valley

Insane noir mixed with overly sexualized even perverse images, heaps of gore and pitch black comedy, in a film that defies category and that Nikolaidis himself has repeatedly called as his easiest to make, emphasizing on how much he enjoyed filming it and how much he was amused by the reactions to it:

“When I was shooting Singapore Sling, I was under the impression that I was making a comedy with elements taken from Ancient Greek Tragedy… Later, when some European and American critics characterized it as ‘one of the most disturbing films of all times,’ I started to feel that something was wrong with me. Then, when British censors banned its release in England, I finally realized that something is wrong with all of us.”

SYNOPSIS: He’s coming from the past and is almost dead.

Singapore Sling is the “broke, homeless and friendless” sort of guy, who is always chasing after lost causes bearing women’s names, which lead to nowhere.

His goes by the name of Laura and he met her years ago. Although he has a hunch that the girl he is looking for has been dead for years and that he is in love with a corpse, he continues to search for her.

One rainy, stormy night, wounded and with nothing more to loose, Singapore Sling arrives at a house, believing that Laura may be there. But in the darkness of the night and around an open hole in the garden, two women are trying to bury a dead man… and Singapore Sling, with a bullet in his shoulder, can’t do much.

With the hope that Laura is still there, he waits till daybreak to enter the house.

Yet things don’t turn out the way he expected…

Well , if the atmospheric synopsis doesn’t make a whole lot of sense, which it does if someone is accustomed to the universe of Nikolaidis , then let me break it down for you . Singapore Sling is as if a Lemmy Caution type character suddenly landed in the “Salo” set, which makes it way more interesting of a filmic experiment. The reactions were seismic . The critics in Greece mostly buried the film , however it gained cult status abroad and is perhaps the most known film by that great director.

Technically it is impeccable as expected. The black n’ white cinematography by Aris Stavrou is an eye candy, the direction is inspired and the lead performances by Valley and Herold need to be seen to be believed. Thanasoulis is utilitarian in the role of hopeless man, called “Singapore Sling”.

If you like off-kilter and bizarre cinema you are in for a helluva ride.

Έρχεται από το παρελθόν και είναι σχεδόν νεκρός.

Ο Singapore Sling είναι ένας από κείνους τους τύπους χωρίς λεφτά, σπίτι και φίλους, που κυνηγούν χαμένες υποθέσεις με γυναικεία ονόματα και μπλέκονται σε ιστορίες που δεν οδηγούν πουθενά. Η δική του ιστορία λεγόταν Λάουρα και τη συνάντησε πριν από πολλά χρόνια. Αν και υποψιάζεται πως το κορίτσι που γυρεύει τόσα χρόνια έχει πεθάνει και πως είναι ερωτευμένος μ’ ένα πτώμα, αυτός συνεχίζει να το ψάχνει. Έτσι, ένα βράδυ με βροχή και θύελλα, πληγωμένος και χωρίς να ’χει πια να χάσει τίποτα, φτάνει σ’ ένα σπίτι, γιατί πιστεύει πως εκεί μπορεί να βρίσκεται η Λάουρα. Όμως, στον κήπο του σπιτιού, δυο γυναίκες προσπαθούν να θάψουν το πτώμα ενός άντρα -αλλά o Singaρore Sling με μια σφαίρα στον ώμο δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα.

Περιμένει να ξημερώσει για να μπει στο σπίτι με την ελπίδα πως η Λάουρα βρίσκεται ακόμα εκεί… Όμως τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα υπολογίζει…

Tρελό παιχνίδι του Νικολαίδη με τις συμβάσεις του νουαρ ειδωμένο μέσα από τελείως αναιδές και αιρετικό πρίσμα ,αφού το πάντρεψε με το σπλάτερ και τον ερωτικό κινηματογράφο προσθέτοντας πινελιές σχεδόν σλαπστικ χιούμορ στο τελικό αποτέλεσμα, παράγοντας τελικά ένα εντελώς πρωτότυπο μα και τεχνικά άρτιο κινηματογραφικό έργο.

Κάποιοι είπαν πως το φιλμ απεικονίζει την “σεξουαλική επιθυμία ως (τον) τόπο της κόλασης και τη λίμπιντο ως κινητήρια δύναμη για τη δράση του υποκειμένου” .Ο γράφων νομίζει οτι αυτή η ανάγνωση υποβιβάζει τα φαρσικά και τα γκροτέσκα χαρακτηριστικά του έργου, καθώς και τη συνεχή αναφορά σε αγαπημένα κινηματογραφικά μοτίβα του σκηνοθέτη ,αυτά που αποκαλούν πολλοί “Νικολαιδικές εμμονές”

Τελικά μήπως μας δούλευε όλους ψιλό γαζί όταν μας έλεγε οτι κατά βάσιν το “Singapore Sling” λειτουργεί ως κωμωδία? Πολύ φοβάμαι πως το κοινό θα εξακολουθήσει να μένει στα προφανή που είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση το σεξουαλικό στοιχείο και το ακραίο , διεστραμμένο gore.

Oπως και να’χει ,η ταινία ακούστηκε πολύ στο εξωτερικό και δικαίως θεωρείται cult film αφού συνοψίζει τα κυριότερα σημεία του όρου cult δημιούργημα και με αυτό δεν εννοώ τη στρέβλωση του όρου που χαρακτηρίζει τη λατρεία του “ευτελούς” ως καλτ, αλλά την αναγνώριση και την οπαδική αφοσίωση από μερίδα του κοινού .

Leave a comment