Combat Shock(1986)

Image

Combat Shock(1984 filmed) 1986 released

directed by:Buddy Giovinazzo

cast:Rick GiovinazzoVeronica StorkMitch Maglio

Tο τέλος του κύκλου…το τέλος της ζωής…όλα αυτά στη μορφή ενός πριμιτιβιστικού αριστουργήματος που μου διέλυσε τον ψυχισμό στα εξ’ων συνετέθη.

Παραμονή πρωτοχρονιάς συνετελέσθη το έγκλημα,έγινα συμμέτοχος στην απόλυτη δυστυχία,μεταφέρθηκα στα σάπια ντόκια του Στέητεν Άηλαντ,πήρα δανεικά από πρεζέμπορο,δεν είχα να θρέψω το παραμορφωμένο παιδί μου και τη μεταμελημμένη πουτάνα γυναίκα μου,τότε μου έκλεισε την πόρτα ο ξεπεσμένος,πρώην ευκατάστατος πατέρας μου,δεν έβρισκα δουλειά πουθενά,οι μνήμες από το Βιετνάμ ερχόντουσαν σαν ερινύες κάθε βράδυ και μου θύμιζαν τα φονικά που διέπραξα,στο όνομα της ελευθερίας,υπό τους ήχους του star spangled banner,κάπου εκεί λύγισα,μου έλιωσε η ψυχή.μου γαμήθηκε το είναι…γέμισα τους δυνάστες μου μολύβι,σκότωσα τη σύντροφό μου,το γιό μου και πήγα να βρώ τους δαίμονές μου.Ήμουν ήδη νεκρός ,πέθανα στη Σαιγκόν.Είχα πεθάνει καιρό πρίν,όταν με κατέτρωγαν σκουλήκια σε υπόγειο κλουβί,δε γύρισα ποτέ…

Combat Shock…

Έχουν γυριστεί πολλές ταινίες για τη φρίκη του πολέμου,άλλες προσπάθησαν να συμφιλιώσουν το κοινό με το κακό που προκαλεί ,άλλες μας μετέφεραν πειστικότατα στο πεδίο της μάχης,άλλες στηλίτευσαν τα κίνητρα και τα ελατήρια πίσω από τις εχθροπραξίες,καμία άλλη ταινία(τουλάχιστον που να έχω δει έως σήμερα)δεν με μετέφερε στη φρίκη που ελλοχεύει μετά τα πεδία των μαχών τόσο ρεαλιστικά οσο αυτή.Το “combat shock” πέρνει το “Γεννημένος την 4η Ιουλίου” και το πετάει στον τοίχο και μετά πατάει πάνω στο σβέρκο του Τομ Κρούζ.

Το  “Combat Shock” είναι ένα αριστούργημα low budget ρεαλισμού που σου τσακίζει τα φτερά και σε υποχρεώνει να το πάρεις στα σοβαρά,όποιος γελάσει με το συγκεκριμένο,είναι απλά κάγκουρας και δεν έχει πάρει μυρωδιά από σινεμά,πόσο μάλλον από b-movies.

Απλά συγκλονιστικό…

I watched this masterpiece of a film in New Year’s Eve and I’m still trying to come to terms with the stark realism and the gritty and depressing images that hit the retina of my weary eyes.

The plot of the film takes place in Staten Island, and follows an unemployed Vietnam veteran living in total poverty with his nagging wife, his deformed baby due to Ricky having been exposed to Agent Orange that the US was spraying as a defoliant over Vietnam, and junkie friends. Unable to get a job and surrounded by the depravity of urban life and crime, he begins to lose his grip on sanity.

Image

Buddy Giovinazzo‘s film is nothing but an achievement of epic proportions,a blueprint of Low budget guerilla film making.The fact that “Combat Shock” looks relatively cheap only adds to the final impact of the film and adds this motion picture to the list of films that are equally low budget yet shocking to their very core (Nekromantik,Deadbeat at Dawn).

The director’s brother Ricky G. is simply captivating in the role of the battlescarred and traumatized Vietnam veteran.The rest of the cast,consisting of non-actors (Staten islanders mostly) does a fair job depicting mostly secondary roles.The decrepit urban environment ,courtesy of the bankrupt at that time Staten Island,contributes to the hopeless atmosphere of the flick in a crucial way.The battle scenes,shot at a New Jersey forest are surprisingly believable and the gore effects involved are also great.

Image

A lot has already been said about the brutal and nihilistic finale.I’ll only say that it indeed leaves the viewer reduced to pulp.Definitely cruel and memorable but rather obvious.

Buddy Giovinazzo created a very special film.His unique “Eraserhead” meets “Taxidriver” approach is definitely not for the squeamish.If you enjoy strong images and if you cherish your cinema pure at heart and intentions,regardless of budget restrains,then you have just found a movie,whose images will haunt you for a lifetime…

Image

Image

Leave a Reply

